Brief Jelentése – Mi a Szerepe, Mit Tartalmazzon?
A brief jelentése tömör, kurta, rövid, angol eredetű szó. Tulajdonképpen egy rövid írásos anyag, mely tartalmazza a megbízás minden fontos részletét: a feladat meghatározását és a feladat kidolgozásához szükséges információk összeségét. A jó brief egyértelmű, tömör, világos, szakmai nyelven érthető, inspiráló és pozitív hangvételű. Elsősorban nem a formai követelményeken van a hangsúly használatakor, összeírásakor. IT, műszaki területeken, különféle ügynökségeknél többnyire a projektmenedzser (account manager) feladata a véglegesítése az ügyféllel együttműködve, ő adja átadni a csapat többi tagjának a munkavégzéshez szükséges információkat.
Üzleti coacként javasolni szoktam a briefek helyes megírásának technikáját
Amikor valaki munkahelyen dolgozik IT vagy műszaki területen, kifejezetten fontos lehet, hogy az illető jól tudjon briefeket írni. Ezt a készséget 1-2 óra üzleti coaching keretein belül el lehet sajátítani, minden egyes kliensemnek javasolni szoktam, hogy tanuljon meg ilyen dokumentumokat hatékonyan és átláthatóan szerkeszteni. Egy közös csapat munkavégzése kizárólag akkor lehet hatékony, ha mindenki jól tud briefelni.